31 Eki 2014
Görünen o ki neredeyse her hafta sektörde “oyunu değiştirecek” yeni bir araç veya web sitesi ortaya çıkıyor. Bu durum halkla ilişkiler ve pazarlama uzmanlarının bir zamanlar fenomen olan belirli platformlardan kolayca vazgeçmelerine sebep olabilir. Ancak bunların arasındaki en önemli mecra olan mobil, halkla ilişkiler uzmanları tarafından asla gözden çıkarılmamalı. İşte size mobil altın çağının sadece başlangıcında yaşadığımızı gösteren 12 sebep.
ComScore göre, sadece ABD’de Android ve iOS işletim sistemlerinden birini kullanan 100 milyondan fazla akıllı telefon kullanıcısı var.
2. Tablet kullanımı patladı
iPad’in sahneye çıkışından bu yana iki yıl içinde ABD’de 40 milyon adet tablet satıldı. MarketingProf’a göre akıllı telefon kullanımının aynı düzeye gelmesi 7 yıl sürmüştü. Tablet pazarında iPad büyük paya sahip.
3. Onlar artık sadece telefon değil
Akıllı telefonlar ve tabletler gerçek birer medya tüketim cihazıdır. Aslında, ortalama bir akıllı telefon kullanıcısı gerçekte arama yapmaktan ve mesaj göndermekten çok, zamanının büyük bölümünü internette geçiriyor, sosyal medya hesaplarını kontrol ediyor, müzik dinliyor ve oyun oynuyor. Ortalama bir telefon görüşmesinin süresi şimdilerde 90 saniyeden daha az.
4. Sosyal medya sürekli gelişiyor
Akıllı telefon ve tablet kullanıcıları için sosyal medya kullanımı ikinci en popüler aktivite. Aralık 2011 itibariyle, ABD’de 64 milyon akıllı telefon kullanıcısı sosyal ağlara ve bloglara mobil cihazları üzerinden erişmiş. Facebook, Twitter, Instagram, Pinterest ve lokasyon bazlı uygulamalar hedeflediğiniz tüketicilere erişmek için tam bir altın madeni.
5. Facebook’ta mobil reklamlar
Hedef kitlenize ulaşmak için artık başka bir yol var. Geçtiğimiz aylarda Facebook, mobil için reklam platformunu tanıttı.
6. Gerçek zamanlı bilgileri kullananlar artıyor
Ortalama bir tüketici aynı anda birden fazla programı kullanıyor ve çoğu zaman bunu yoldayken yapıyor. Mobil araçlar, bilgiye ulaşmada ve gidilecek yere varmada daha büyük rol oynamaya başladı. Akıllı telefon sahiplerinin dörtte üçü, lokasyon tabanlı gerçek zamanlı bilgiye erişmek için telefonlarını kullanıyor.
7. Artık olay ‘check-in’in ötesinde
Konu sadece ‘check-in’ yapmakla ilgili değil. Kullanıcıların sadece çok küçük bir kısmı Foursquare ve Facebook’ta aktif olarak ‘check-in’ yapıyor. Büyük yüzdeyse etraflarında olup biteni görmek için Google Maps, Yelp, Urbanspoon ve benzer uygulamaları kullanıyor. Bu, restoran ve mağaza sahipleri için mükemmel bir fırsat. Yeni ve eski tüketicilere ulaşma imkanı on kat arttı.
8. Mobil cihazlar yeni alışveriş yardımcıları
Akıllı telefon kullanıcılarının neredeyse dörtte biri alışveriş esnasında yardım almak için telefonlarını kullanıyor. Kullanım alanı, ürün fotoğrafını çekerek arkadaşlara ve aileye göndermekten indirim kuponu tavsiyelerine kadar değişiyor.
9. İndirim kuponları mobil oluyor
Pew internet araştırmasına göre akıllı telefon kullanıcılarının %40′ı indirim kuponlarını mobil cihazlarından kullanıyor.
10. Uygulama dünyasında yaşıyoruz
Neredeyse herşey için bir uygulama var. Ortalama bir akıllı telefon kullanıcısının telefonunda 2011 yılında 32 uygulama varken şimdi 41 uygulama var.
11. Instagram ilk yaygın mobil sosyal ağ oldu
30 milyondan fazla kullanıcısıyla Instagram’ı duymuşsunuzdur. Arkadaşlarla fotoğrafları paylaşmak ve paylaşılanlara yorum yapmak için mükemmel bir yol. Kullanım kolaylığı, özel filtrelemeler ve Facebook-Twitter’la bağlanabilme özelliği onu bağımlılık yapar hale getirdi.
12. İmaj destekli internet değişiyor
Yukarıda belirtilen 11 noktanın tamamı önemli göstergeler olmakla birlikte, bilgiyi tüketme yolu olarak mobilin nasıl değiştiği aslında en önemlisi. İnsanlar her zamankinden daha fazla hareket halinde ve aynı anda daha fazla programı birlikte kullanmakta. Uzun metinleri ve makaleleri okumak için her zaman zamanımız yok. Bu nedenle, görsel olarak etkileyici sosyal imleme (social bookmarking) ve Pinterest, Instagram, Reddit gibi sosyal medya sitelerinin popülaritesi artıyor. Bu siteler değişmekle birlikte, görsel olarak destekleyici imajlar burada kalmaya devam ediyor.
Kaynak: Communications Conversations
Kaydol:
Kayıt Yorumları
(
Atom
)
Arama
Hakkımda
Popüler Yayınlar
-
P.t Barnum kimdir ? Bu soruyu duyanların akıllarında farklı yamıtların oluşması muhtemeldir. Kimine göre bir şarlatan, kimine göre halk...
-
İLETİŞİM PLANI İletişim planı, ne için? Neden? Hangi kaynaklar kullanılacak? Ne zaman yapılacak? Kimler için yapılacak? Verilmek isten...
-
Blog Siteleri: 1) https://bilgipr.wordpress.com/ (Tuba Dursun) 2) http://halklailiskilervereklamcilik.com/ ( Murat Yeşil) 3) https:/...
-
Neden Halkla İlişkiler, bir inandırma sanatıdır. Güçlü bir ikna kabiliyetini gerektirir? Halkla ilişkiler, bir işletme ya da ...
-
Ön yargı; bilmediğimiz şeyler hakkında beynimizin bize sunduğu sağlam temellere dayanmayan, iç kemiren düşünce yığınıdır. Düşünce yığını d...
-
Halkla İlişkiler uzmanı olarak, kuruluşlar için neler yapabileceğimiz konusunda insanları bilinçlendirmek ve h...
-
Her gün, her ortamda halkla ilişkiler faaliyetlerinin meyvelerine maruz kalıyorsunuz. TV’de, gazetelerde, radyoda, Facebook’ta, Twitter’d...
-
Görünen o ki neredeyse her hafta sektörde “oyunu değiştirecek” yeni bir araç veya web sitesi ortaya çıkıyor. Bu durum halkla ilişkiler v...
-
Halkla ilişkiler, iletişim, gazetecilik veya pazarlama okuyorsanız, önceki deneyim, ağ ve portfölyonuzun büyük önem taşıdığı profesyonel ...
-
“İtibarları zarar gören şirketler üzerine yapışan ‘leke’ o şirketin tarihinden hatta o şirket iş dünyasından silinse bile çıkmıyor. Hiçbi...
Etiketler
8 öneri
Dijital PR
Halkla ilişkiler ajansı
Halkla ilişkiler ne değildir?
Halkla ilişkiler nedir?
Halkla ilişkiler uzmanı
Kariyer
PR Facebook
PR Slideshare
PR Twitter
PR Youtube
Sosyal Medya
basın bülteni yazmak
defolu halkla ilişkilerci
devlet kapısı
devletten masa kapma
fil jumbo
halk ve ilişki
halkla ilişkiler ve tanıtım
halkla illişkiler
hedef kitle
ilkel reklamcı
itibar yönetimi
kısaca halkla ilişkiler
ne iş olsa yaparım
networking
tanıtım yapmak
yalan mısın yılan mı
yeni iletişim teknolojileri
ücretsiz reklam yapmak
Blogger tarafından desteklenmektedir.
0 yorum :
Yorum Gönder