Şahsi sayfam olan "sefaaksekili.com" a götürüyorum..

9 Kas 2014



          Neden Halkla İlişkiler, bir inandırma sanatıdır. Güçlü bir ikna kabiliyetini gerektirir? Halkla ilişkiler, bir işletme ya da bir özel kamusal kuruluş yönetiminin, uygun, düzenli ve denetimli iletişim araçlarına başvurarak, kendileriyle karşılıklı yarar, güven, anlayış ve sempati sağlayacak sürekli bağlar kurmak amacıyla ilişki kurduğu ya da kurmak zorunda olduğu kitleleri tanıma ve onlara yaklaşma isteğini ifade eder.
Kısaca halkla ilişkiler; bir kurumun toplumla bütünleşme yönünde harcadığı çabaların tümü olarak ifade edilebilirim.
        Halkla ilişkiler dendiğinde herkesin kafasında bir şeyler oluşmaktadır. Halkla ilişkiler sıradan olmakla önemli olmak arasındaki farktır. Ekonomik rekabetin artması, uluslararası ilişkilerin önceki yıllara göre kıyaslanamayacak ölçüde gelişmiş olması, kitle iletişimindeki gelişmelerle dünyamızın küçük bir köye dönüşme yolunda hızla ilerlemesi halkla ilişkilerin önem kazanmasında etkili olmuştur. Mesleki bilgi birikimlerinizi geliştirmek, son trendleri takip etmek ve iletişim konusunda uzmanlaşmak istiyorsanız, daha da önemlisi hangi sektörde olursanız olun hedef kitlenizi iyi tanımak, onlara hitap etmek istiyorsanız Halkla İlişkiler eğitimi almalısınız. Gerçekten halkla ilişkilerde başarının büyük ölçüde insan kaynaklı olması nedeniyle halkla ilişkilerde, halkla ilişkiler  eğitiminin yanında bazı kişisel yeteneklere de gerek duyulmaktadır ve halkla ilişkilerci sahip olduğu yetenekleri sürekli geliştirmeli, çağa ayak uydurmalı gerek mesleğiyle gerek toplumla ilgili yenilikleri takip etmelidir. Halkla ilişkiler, kurumların, markaların ve kişilerin aynasıdır. Aynaya yansıyanlar ise halkla ilişkilerin sonucudur. Yakın geçmişe kadar pek de önemsenmeyen bu birim artık tüm kurum ve kuruluşlarda, şirketlerde ilk kurulması düşünülen alan olarak gözükmektedir.

Halkla İlişkiler,  dün, bugün ve gelecek üzerine kuruludur. Bu nedenle bugünü kurtarma amaçlı değildir, süreklilik gerektirir…

0 yorum :

Yorum Gönder