11 Ara 2014
On
13:59
by
Unknown
in
denizkızı
,
dövmeli adam
,
fil jumbo
,
ilkel reklamcı
,
p.t Barnum
,
public relitions
Yorum Yok
P.t Barnum kimdir ?
Bu soruyu duyanların akıllarında farklı yamıtların oluşması muhtemeldir. Kimine göre bir şarlatan, kimine göre halkla ilişkilerin mucidi, kimine göre ise ilkel bir reklamcıdır.
Hikaye tam olarak şöyle başlar; 1810 yılında ABD’nin Connecticut eyaletinde dünyaya gelir. Elbette ki sefalet içinde büyüyen Barnum kısa süre sonra babasını kaybeder. Dolayısıyla evin geçimi Barnum’un omuzlarına yüklenir. Haftalık çıkan bir gazetede çalışmaya başlar fakat trajik olaylar silsilesi peşini bırakmaz. Öyleki Barnum’u mahkumiyete kadar sürükler.
Feleğin sillesini yedikçe aklı başına gelen Barnum; insanların en bastırılamaz duygusu olan merak üzerinden yürümeye karar verir. “Her dakika bir enayi doğuyor.” Sözüyle (söyleyip söylemediği meçhuldur.) İşe başlamıştır.
Barnum&Bailey sirkini açarak tüm dikkat çekecek tipleri buraya toplar. Jumbo fil, General Tom Thumb, Fiji denizkızı, Constentenus, cüceler, devler, albinolular… Edebi yeteneğini de konuşturarak bu tiplere şöyle afilli hikayeler yazar. Bu hikayeleri halka fısıltı, dedikodu yöntemiyle güzelce bir yayar. Dikkat çekici afişler de insanların merak duygusunu tetikler elbette. Ön hazırlıkların tamam olduğunu anladıktan sonra sirki kurar.
Bundan sonrası zaten kolaydır. Otur ve kazandığın paraları say…
Günümüzde Barnum’un halkla ilişkilerin aşamalarından( yanıltma,bilgi verme,çift taraflı iletişim) ilkinin başlamasında ve gelişmesinde büyük bir önemi olduğu vurgulanır. Fakat şöylede bir gerçek vardır ki; kabaca bakacak olursak günümüzde de Barnum’un izini takip edenleri görmek zor değildir. Gönül gelişmek, değişmek ister. Gönül 1800’lü yıllardaki anlayışı devam ettirmek istemez! Gelgelim ne yapılabilir ki, insan her çağda insan; merak duygusu ise her çağda bakidir!
Pr’cılar seni hiç unutmayacak P.t Barnum..!
Kaynakca: /www.mfdukkani.com/barnumun-harikalar-diyari/
Kaydol:
Kayıt Yorumları
(
Atom
)
Arama
Hakkımda
Popüler Yayınlar
-
P.t Barnum kimdir ? Bu soruyu duyanların akıllarında farklı yamıtların oluşması muhtemeldir. Kimine göre bir şarlatan, kimine göre halk...
-
İLETİŞİM PLANI İletişim planı, ne için? Neden? Hangi kaynaklar kullanılacak? Ne zaman yapılacak? Kimler için yapılacak? Verilmek isten...
-
Blog Siteleri: 1) https://bilgipr.wordpress.com/ (Tuba Dursun) 2) http://halklailiskilervereklamcilik.com/ ( Murat Yeşil) 3) https:/...
-
Neden Halkla İlişkiler, bir inandırma sanatıdır. Güçlü bir ikna kabiliyetini gerektirir? Halkla ilişkiler, bir işletme ya da ...
-
Ön yargı; bilmediğimiz şeyler hakkında beynimizin bize sunduğu sağlam temellere dayanmayan, iç kemiren düşünce yığınıdır. Düşünce yığını d...
-
Halkla İlişkiler uzmanı olarak, kuruluşlar için neler yapabileceğimiz konusunda insanları bilinçlendirmek ve h...
-
Her gün, her ortamda halkla ilişkiler faaliyetlerinin meyvelerine maruz kalıyorsunuz. TV’de, gazetelerde, radyoda, Facebook’ta, Twitter’d...
-
Görünen o ki neredeyse her hafta sektörde “oyunu değiştirecek” yeni bir araç veya web sitesi ortaya çıkıyor. Bu durum halkla ilişkiler v...
-
Halkla ilişkiler, iletişim, gazetecilik veya pazarlama okuyorsanız, önceki deneyim, ağ ve portfölyonuzun büyük önem taşıdığı profesyonel ...
-
“İtibarları zarar gören şirketler üzerine yapışan ‘leke’ o şirketin tarihinden hatta o şirket iş dünyasından silinse bile çıkmıyor. Hiçbi...
Etiketler
8 öneri
Dijital PR
Halkla ilişkiler ajansı
Halkla ilişkiler ne değildir?
Halkla ilişkiler nedir?
Halkla ilişkiler uzmanı
Kariyer
PR Facebook
PR Slideshare
PR Twitter
PR Youtube
Sosyal Medya
basın bülteni yazmak
defolu halkla ilişkilerci
devlet kapısı
devletten masa kapma
fil jumbo
halk ve ilişki
halkla ilişkiler ve tanıtım
halkla illişkiler
hedef kitle
ilkel reklamcı
itibar yönetimi
kısaca halkla ilişkiler
ne iş olsa yaparım
networking
tanıtım yapmak
yalan mısın yılan mı
yeni iletişim teknolojileri
ücretsiz reklam yapmak
Blogger tarafından desteklenmektedir.
0 yorum :
Yorum Gönder