Şahsi sayfam olan "sefaaksekili.com" a götürüyorum..

13 Kas 2014

Kaleme almış olduğum bu metinde, son yıllarda kendisinden sıklıkla söz edilen halkla ilişkiler, nasıl anlaşılıp uygulanması gerektiğini ve bu konudaki sorunların neler olabileceğini basit bir biçimde ortaya koymak amacını taşımaktadır.
Halkla İlişkiler mesleği günümüzün en etkin mesleklerinden biridir. Halkla ilişkiler dendiğinde herkesin kafasında bir şeyler oluşmaktadır.
Halk ve ilişki; hepimizin günlük yaşamada bol miktarda kullandığımız kelimler. Bundan dolayı da Halkla İlişkileri hepimiz çok, iyi biliyor olabilir miyiz? Halkla ilişkiler, öyle görüldüğü gibi basit ve herkesin yapabileceği bir kavram değildir. Halkla ilişkilerin böyle algılanmasının nedeni her konuda olduğu gibi bu konudaki bilgisizlikten kaynaklanmaktadır. Öncelikle bu bilgisizliği yok etmek gerekir. Bunun içinde halkla ilişkiler biriminde çalışanların bu konuda tam bilgili olmaları gerekiyor. Halkla ilişkilerin genel hedefi tanımak ve tanıtmak olmasına karşın, halkla ilişkilerin kendisini henüz topluma yeterince tanıttığı söylenemez.

Kurum açısından halkla ilişkiler; işletme ile çevresi (müşteriler, potansiyel müşteriler, çalışanlar, bayiler, tedarikçiler, yatırımcılar, meslek odaları, sivil toplum kuruluşları, finansal kurumlar, ilgili kamu kurumları, v.b.) arasında karşılıklı iletişimi, anlamayı ve işbirliğini sağlamak amacıyla yürütülen planlı ve sürekli çalışmaların bütünüdür. Temelinde ikna, retorik, algı kavramları yatmaktadır. İşletmenin kurum kimliğini oluşturmasında yardımcı oluyor. Ülkemizde halkla ilişkiler emekleme çağını geride bıraktığını düşünüyorum.  

0 yorum :

Yorum Gönder