13 Kas 2014
On
16:25
by
Unknown
in
halk ve ilişki
,
halkla ilişkiler
,
kurum açısından halkla ilişkiler
,
nasıl anlaşılmalı halkla ilişkiler
Yorum Yok
Kaleme
almış olduğum bu metinde, son yıllarda kendisinden sıklıkla söz edilen halkla
ilişkiler, nasıl anlaşılıp uygulanması gerektiğini ve bu konudaki sorunların
neler olabileceğini basit bir biçimde ortaya koymak amacını taşımaktadır.
Halkla İlişkiler mesleği
günümüzün en etkin mesleklerinden biridir. Halkla ilişkiler dendiğinde herkesin
kafasında bir şeyler oluşmaktadır.
Halk ve ilişki; hepimizin günlük yaşamada bol miktarda kullandığımız kelimler. Bundan dolayı da Halkla İlişkileri hepimiz çok, iyi biliyor olabilir miyiz? Halkla ilişkiler, öyle görüldüğü gibi basit ve herkesin yapabileceği bir kavram değildir. Halkla ilişkilerin böyle algılanmasının nedeni her konuda olduğu gibi bu konudaki bilgisizlikten kaynaklanmaktadır. Öncelikle bu bilgisizliği yok etmek gerekir. Bunun içinde halkla ilişkiler biriminde çalışanların bu konuda tam bilgili olmaları gerekiyor. Halkla ilişkilerin genel hedefi tanımak ve tanıtmak olmasına karşın, halkla ilişkilerin kendisini henüz topluma yeterince tanıttığı söylenemez.
Halk ve ilişki; hepimizin günlük yaşamada bol miktarda kullandığımız kelimler. Bundan dolayı da Halkla İlişkileri hepimiz çok, iyi biliyor olabilir miyiz? Halkla ilişkiler, öyle görüldüğü gibi basit ve herkesin yapabileceği bir kavram değildir. Halkla ilişkilerin böyle algılanmasının nedeni her konuda olduğu gibi bu konudaki bilgisizlikten kaynaklanmaktadır. Öncelikle bu bilgisizliği yok etmek gerekir. Bunun içinde halkla ilişkiler biriminde çalışanların bu konuda tam bilgili olmaları gerekiyor. Halkla ilişkilerin genel hedefi tanımak ve tanıtmak olmasına karşın, halkla ilişkilerin kendisini henüz topluma yeterince tanıttığı söylenemez.
Kurum açısından halkla ilişkiler; işletme ile çevresi
(müşteriler, potansiyel müşteriler, çalışanlar, bayiler, tedarikçiler,
yatırımcılar, meslek odaları, sivil toplum kuruluşları, finansal kurumlar,
ilgili kamu kurumları, v.b.) arasında karşılıklı iletişimi, anlamayı ve
işbirliğini sağlamak amacıyla yürütülen planlı ve sürekli çalışmaların
bütünüdür. Temelinde ikna, retorik,
algı kavramları yatmaktadır. İşletmenin
kurum kimliğini oluşturmasında yardımcı oluyor. Ülkemizde
halkla ilişkiler emekleme çağını geride
bıraktığını düşünüyorum.
Kaydol:
Kayıt Yorumları
(
Atom
)
Arama
Hakkımda
Popüler Yayınlar
-
P.t Barnum kimdir ? Bu soruyu duyanların akıllarında farklı yamıtların oluşması muhtemeldir. Kimine göre bir şarlatan, kimine göre halk...
-
İLETİŞİM PLANI İletişim planı, ne için? Neden? Hangi kaynaklar kullanılacak? Ne zaman yapılacak? Kimler için yapılacak? Verilmek isten...
-
Blog Siteleri: 1) https://bilgipr.wordpress.com/ (Tuba Dursun) 2) http://halklailiskilervereklamcilik.com/ ( Murat Yeşil) 3) https:/...
-
Neden Halkla İlişkiler, bir inandırma sanatıdır. Güçlü bir ikna kabiliyetini gerektirir? Halkla ilişkiler, bir işletme ya da ...
-
Ön yargı; bilmediğimiz şeyler hakkında beynimizin bize sunduğu sağlam temellere dayanmayan, iç kemiren düşünce yığınıdır. Düşünce yığını d...
-
Halkla İlişkiler uzmanı olarak, kuruluşlar için neler yapabileceğimiz konusunda insanları bilinçlendirmek ve h...
-
Her gün, her ortamda halkla ilişkiler faaliyetlerinin meyvelerine maruz kalıyorsunuz. TV’de, gazetelerde, radyoda, Facebook’ta, Twitter’d...
-
Görünen o ki neredeyse her hafta sektörde “oyunu değiştirecek” yeni bir araç veya web sitesi ortaya çıkıyor. Bu durum halkla ilişkiler v...
-
Halkla ilişkiler, iletişim, gazetecilik veya pazarlama okuyorsanız, önceki deneyim, ağ ve portfölyonuzun büyük önem taşıdığı profesyonel ...
-
“İtibarları zarar gören şirketler üzerine yapışan ‘leke’ o şirketin tarihinden hatta o şirket iş dünyasından silinse bile çıkmıyor. Hiçbi...
Etiketler
8 öneri
Dijital PR
Halkla ilişkiler ajansı
Halkla ilişkiler ne değildir?
Halkla ilişkiler nedir?
Halkla ilişkiler uzmanı
Kariyer
PR Facebook
PR Slideshare
PR Twitter
PR Youtube
Sosyal Medya
basın bülteni yazmak
defolu halkla ilişkilerci
devlet kapısı
devletten masa kapma
fil jumbo
halk ve ilişki
halkla ilişkiler ve tanıtım
halkla illişkiler
hedef kitle
ilkel reklamcı
itibar yönetimi
kısaca halkla ilişkiler
ne iş olsa yaparım
networking
tanıtım yapmak
yalan mısın yılan mı
yeni iletişim teknolojileri
ücretsiz reklam yapmak
Blogger tarafından desteklenmektedir.
0 yorum :
Yorum Gönder